Sokaknak gondot okoz, hogy hogyan lássanak hozzá az önmunkához. Néhányan azt sem értik, hogy egyáltalán miért kéne ezzel foglalkozni.

 

Néhány évvel ezelőtt az egyik munkahelyemen  megjegyezte a kollégám, hogy biztosan nagyon szeretem az almát, mert látja, hogy minden délelőtt almát eszem. Mondtam neki, hogy egyáltalán nem szeretem az almát, de úgy tudom, hogy egészséges, és elvárom magamtól, hogy minden nap egyek egyet.
Mire ő csodálkozva kérdezte: “Elvárod magadtól? Hogyhogy elvárod? Én nem várok el magamtól semmit.”
   
Na, hát erről van szó. Túlságosan sokan “nem várnak el maguktól semmit”, nem is törekednek arra, hogy megértsék, miért történik ez vagy az, egyszerűen megpróbálják valahogy “megúszni szárazon” az életet.
   
Aki viszont nem éri be ennyivel, az folyamatosan keres és kutat és előbb-utóbb rátalál arra, hogy mindent a gondolatainkkal teremtünk, és ahhoz, hogy változtassunk az életünkön, neki kell veselkedni az önmunkának. Dolgozni a fizikai-, érzelmi- és gondolkodási szokásainkon, feltárni a saját miértjeinket, kitakarítani a hitrendszereinket és apránként, tégláról-téglára felépíteni azt az életet, amit érdemes élni.
   
Amit most megosztok veled, az egyike azoknak a dolgoknak, amivel az okkultisták évezredek óta foglalkoznak, ellentétben azzal a sok sületlenséggel, amit feltételeznek róluk.
Nem mellesleg a modern személyiségfejlesztő technikák túlnyomó többsége is innen származik. Ezt nem csak azért hangsúlyozom, mert én is okkultista vagyok, hanem azért, mert a tiszta fej, elfogulatlanság, előítélet-mentesség szintén fontos feltétele az elme megfelelő használatának. (És végtelenül károsnak találom, hogy pont egy olyan csoportot ér ennyi hátrányos megkülönböztetés, és övez ennyi babonás félelem, akik a legtöbbet teszik az emberiség szellemi megújulásáért.)
   
MIVEL KEZDJÜNK?
   
Akár a Théta Healing technikát használod, akár bármi mást (vagy többet is egyszerre), érdemes a tudatosság elmélyítésével kezdeni. Ez azt jelenti, hogy egyre több gondolatunknak és érzésünknek leszünk tudatában. Több ezer, vagy akár több tízezer gondolatunk is lehet egy nap folyamán. A túlnyomó többségük azonban nem tudatos. Az érzelmekkel ugyanaz a helyzet. Ha próbáltál már meditálni, biztosan észlelted, hogy szinte lehetetlen megállítani a gondolatok áramlását.
   
A gondolataink akkor is áramlanak, amikor nem figyeljük őket, folyamatosan. Egész nap. Mégis, ha megkérnélek, hogy idézd fel a tegnapi gondolataidat, alig 1-2 gondolatmenet jutna eszedbe, főképp az olyanok, amik valamilyen tevékenység “kitervelésével” voltak kapcsolatban. Például, hogy milyen sorrendben végezd a feladataidat, mit vásárolj, vagy mit főzz. Az összes többi gondolat úgy születik és úgy száll el, hogy többségünk észre sem veszi.
   
Nem az a cél, hogy mind a sok ezer gondolatunkra emlékezzünk másnap, hanem az, hogy a gondolkodás folyamata egyre tudatosabbá váljon. Ez azt jelenti, hogy a kósza gondolatok száma csökken azáltal, hogy:
   
1. “A jelenben élünk”, azaz odafigyelünk arra, amit csinálunk, és ami történik körülöttünk. Ez egy varázslatos dolog, nem véletlenül hangsúlyozzák a “most”, a “jelen pillanat” jelentőségét. Amikor a jelenben vagyunk, mintegy “beleengedjük a szellemünket” a fizikai világba, ezáltal egyrészt tökéletesebb a tapasztalás, az élmény, másrészt betöltjük isteni küldetésünket és “megérintjük”, “áthatjuk” az anyagot a szellemünkkel. Azaz mi erőteljesebben érezzük, hogy élünk, ez boldogságérzetet okoz, ugyanakkor a fizikai világ rezgésszintjét emeljük. “Átszellemítjük az anyagot”. (Ez egy nagyon fontos dolog, kevesen tudnak róla és kevesen értik, de ez az, amitől a világ egyáltalán létezik. De erről talán egy másik alkalommal beszélek…)
   
2. Másrészt pedig azért csökkennek a kósza gondolataink, mert megtanuljuk a gondolkodás használatát, tudatosan átgondolva problémákat, időt szánva erre, módszeresen megvizsgálni, kielemezni dolgokat. “Tiszta fejjel”. Így szoktuk mondani. De hányszor tiszta a fejünk valójában?
   
Huszonéves koromban volt egy főnököm, aki, ha felvetettünk egy problémát, nem egyszerűen azt mondta, hogy “gondolkodom rajta”, hanem ilyeneket mondott, hogy “vacsora után gondolkodni fogok rajta”, vagy “kettőkor lesz egy kis időm, akkor majd átgondolom”. Én ezen mindig csodálkoztam. Nem tud evés közben gondolkodni? Vagy bármikor? Hiszen legtöbben egyfolytában gondolkodunk. Ő nem?
De igen, csakhogy a gondolkodás egy minőségibb formájára ő külön időt szánt. Ilyenkor semmi mást nem csinált, csak módszeresen átgondolta az adott problémát, érveket, ellenérveket, előnyöket, hátrányokat, lehetséges megoldásokat. Végül pedig az elméje, mint egy számítógép, kidobta a megoldást.
   
Sok ismerősömre, kliensemre jellemző, hogy nem gondolkodik igazából, hanem kérdéseket szajkóz megállás nélkül. Miért van ez így? Hogy érhetném el azt? Mi az oka ennek? stb. A megoldáskeresés kimerül abban, hogy minél több embernek felteszik ezeket a kérdéseket, hátha valaki tudja a választ. Amikor azt válaszolom, hogy “tudod te azt”, meglepődnek, kizökkennek egy pillanatra és elgondolkodnak. És legtöbbször ilyenkor megtalálják a választ, és rájönnek, hogy az végig ott volt a fejükben, csak ők kívül keresték, nem belül.
   
Az elménk sokkal jobb, mint a Google. Ha felteszünk egy kérdést, nem húszmillió lehetséges választ dob ki, hanem 1-2 erősen valószínűt, vagy 1 holtbiztosat. Érdemes használni, mert ennél a “keresőnél” jobb a “tartalmi relevancia”.
   
Ha szeretnéd hatékonyabban használni az elmédet, láss hozzá a csiszolásához. Az első lépés, amint már mondtam, a tudatosság fejlesztése.
Ehhez nagy segítségedre lehet három dolog:
   
1. Nyiss egy füzetet, amibe felírod a fontosabb gondolataidat, vagy az “átgondolni való” témákat, esetleg fontos eseményeket, vagy épp az álmaidat.

 

2. Figyelj oda arra, amit csinálsz. Ha csak utazol, figyeld meg a tájat, vagy a körülötted lévő járműveket, embereket, épületeket.

 

3. Szánj időt a gondolkodásra! Bármit olvasol, olvass rövid ideig, 10-20-30 percig, és utána gondolkodj azon, amit olvastál. Ugyanígy gondolkodj filmeken, dalokon, bármin. Hogy mit tanulhatsz belőle, mi az, amit a magadévá tudsz tenni belőle, mi az, amivel nem értesz egyet, stb.
   
Nagyon hamar, 1-2 hónapon belül észre fogod venni, hogy tudatosabb leszel, javul a memóriád és a problémamegoldó képességed, és ettől magabiztosabb is leszel.
Sok sikert az önmunkához!
   
   

HA ÚGY ÉRZED, HOGY SEGÍTSÉGRE VAN SZÜKSÉGED: info@nincskanal.hu

IDŐPONT FOGLALÁS

 

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg a barátaiddal!